FANDOM

Ахернар
Ахернар
"Альфа Ерідана"
Назви

Позначення:

α Eridani

Латиною:

Achernar

Грецькою:

Αχερνάρ

Арабською:

آخر النهر‎ (ākhir an-nahr‎) «кінець річки»

Астрономічні характеристики

Зоряна величина:

0,5

Світність:

в 3 000 більша за Сонце

Відстань:

140 світлових років

Спектральний клас:

Ахернар А (блакитний)
Ахернар B (білий)

Кратність зорі:

подвійна зоряна система

Сузір'я:

Ерідан

Пряме піднесення:

01h 37m 42.85s

Схилення:

–57° 14′ 12.3″

Астрологічні характеристики

Зодіакальні координати (1.01.2000 рік):

15 градусів 19 мінут Риб

Орбіс:

±30 мінут

Пов'язаний силами:

Нептуна, Сонця, Марса, Юпітера

Вплив зорі:

позитивний, священна зоря

Ерідан — це зоряна річка, що розлилася по небу.
― П.П.Глоба[1]

Ахернар (лат. Achernar) — назва найяскравішої зорі сузір'я Ерідана.

Астрологічна характеристика Редагувати

Це одна з найсвященніших зірок, "вогняний меч" — меч захисту.
Ця зоря у свій час сповістила народження Зороастра і початок битви зі світовим злом. Символізує вищу місію, апостольство, заслужені нагороди, пов'язана з випалюванням зла, нечисті. Людина з цією зорею — воїн, навіть якщо займає вичікувальну позицію у житті. Зірка сприяє безкомпромісності, чесності, не дозволяє людині оступитися, жахливо розправляється зі зрадниками. Надає можливість судити інших людей, духовно на них впливати. Виділена в гороскопі, зоря дозволяє концентрувати енергію і силу своїх предків. Надає успіх у справах духа, красномовство, почасти і завжди захист. Це зоря океанічних шляхів, зоря Колумба.

Цікавинки Редагувати

  • Назва зорі походить з арабської — араб. آخر النهر‎ араб. ākhir an-nahr‎ означає «кінець річки». Проте, швидше за все, ця назва спочатку належала зорі θ Ерідана, котра має власну назву Акамар з тією ж етимологією.
  • Ахернар розташований у Південній півкулі неба і видимий лише з 33° пн. ш. і південніше, тому з багатьох густонаселених територій Північної півкулі Землі зорю спостерігати не можна — вона постійно перебуває нижче горизонту.
  • Через прецесію, Ахернар у стародавні часи міг спостерігатися тільки в істотно більш південних широтах, а ніж зараз. Близько 3000 року до н.е. він перебував всього за 10 градусів від південного полюса, а близько 1500 року до н.е. — за 24 градуси, і таким чином стародавнім єгиптянам він був невідомий. Навіть у 100-му році його схилення було лише -67° і Птолемей не міг спостерігати його з Олександрії, в той час як Акамар спостерігався навіть на Криті. Виходячи з наведених даних, "кінцем річки" за Птолемеєм мав називатися саме Акамар.
  • Через 6-9 тисяч років Ахернар досягне максимально південного схилення і його можна буде спостерігати навіть у центральній Європі.
  • Приблизно до березня 2000 року Ахернар і Фомальгаут були двома зорями першої величини, найбільш віддаленими за кутовою відстанню від усіх інших зір першої величини на небесній сфері. Зараз найбільш віддалена від інших зоря першої величини - Антарес у сузір'ї Скорпіона. При цьому навколо Антареса досить багато зір другої величини, в той час як зорі в оточенні як Ахернара, так і Фомальгаута значно менш яскраві.

Галерея Редагувати

Виноски Редагувати

  1. Мистерии звездной астрологии. П.П.Глоба (Москва 1994)
Зоряна астрологія
Зорі

СіріусВегаАльдебаранАнтаресФомальгаутАхернарБатен КайтосДівдаЙота Кита

Сузір'я

Велика ВедмедицяЛевРиби

Галактики

Вортекс

Скупчення

СтожариГіадиФацієс

Туманності

ЕнсісФорамен

Особливе Центр ГалактикиАпекс СонцяВежа